Pomáhají zpětné odkazy SEO?

Pro hodnocení webové stránky vyhledávači a její zobrazení mezi prvními výsledky na uvedené klíčové slovo jsou zpětné odkazy stále velmi důležitým parametrem. Budování relevantního odkazového profilu má navíc dlouhodobý pozitivní vliv s přímými i nepřímými výsledky na výkon webu. Linkbuilding je dokonce speciální kategorií online marketingu a správné provedení rozhodně není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Pokud nehodláte věnpvat čas tomu se linkbuilding naučit, může pro vás být vhodným řešením najmout digitální agenturu.

Co jsou to zpětné odkazy

Zpětné odkazy je možné rozdělit na externí a interní. V případě interních se jedná o odkazy v rámci jednoho webu, které mohou například odkazovat z článku na blogu na konkrétní produkt nebo na související téma v jiném článku. V případě externích odkazů jde o to, že vedou z úplně jiného samostatného webu. Získávání skutečně kvalitních zpětných odkazů může být pomocí PR článků, inzerce do již zpracovaných textů a na jiné části webu. Hlavním faktorem pro hodnocení smysluplného zpětného odkazu je především relevance. Odkazy z tematicky naprosto odlišných webů tak rozhodně nepřinesou nic moc pozitivního.

Jak fungují zpětné odkazy

Fungování zpětných odkazů je prosté. Slouží pro navedení na cílovou webovou stránku s daným obsahem nejčastěji za účelem podpory vybraného klíčového slova. Správné nastavení natolik jednoduché být nemusí. Aby vyhledávače odkaz vyhodnotily jako prospěšný, nesmí vést příliš často ze stejného klíčového slova. Vhodné jsou různé formulace, kombinování a správné ukotvení v rámci textu.

Proč jsou zpětné odkazy důležité?

Správné používání zpětných odkazů má pozitivní vliv na SEO efekt pro konkrétní webovou stránku. Vliv navíc může být přímý i nepřímý. V případě přímého pozitivního dopadu jde o to, že se zákazník přes zpětný odkaz například z relevantního PR článku dostane na web a rovnou provede objednávku. V případě nepřímého pozitivního vlivu jde spíše o to, že jsou webové stránky více důvěryhodné, takže je mají vyhledávače radši a zobrazují je na vyšších pozicích pro daná klíčová slova.

Budování odkazového profilu je důležité pro monetizaci webových stránek. Pro osobní blog, kde neplánujete žádnou velkou expanzi a zpeněžení tak nejde o podstatnou starost. Předem si promyslete také to, jestli se do získávání zpětných odkazů pustíte sami, nebo si zaplatíte zkušeného odborníka, který přesně ví, jak na to. Nejlevnější zpětné odkazy totiž nemusí být vůbec nápomocné, a navíc mohou výkon webu svým způsobem i poškodit. Pečlivě si tak hlídejte výběr webů, na které svůj odkaz umístíte a snažte se budovat dlouhodobou funkční strategii pro smysluplné výsledky z dlouhodobého horizontu.

Shrnutí důležitosti zpětných odkazů pro SEO může vypadat takto:

  • Přímé zviditelnění jednotlivých stránek webu
  • Přivádění nových návštěvníků
  • Zvyšování důvěryhodnosti
  • Zobrazování na vyšších pozicích při vyhledávání daných klíčových slov
  • Branding, neboli dostávání značky do povědomí lidí a případných klientů

Na co si dát pozor při výběru zpětných odkazů pro web

Aby byly zpětné odkazy skutečně účinné a pomáhaly se zvýrazněním stránky na internetu a přivedením nových zákazníků, je dobré nepodcenit jejich výběr. Zde hraje roli hned několik různých parametrů, které ovlivňují sílu a celkový dopad daného zpětného odkazu. Konkrétně je vhodné vybírat hlavně obsahově související stránky s podobným obsahem. Záleží také na textovém znění odkazu, který může vést i z obrázku. Vliv mají i takové zdánlivé drobnosti, jako jsou výběr pozice na stránce nebo doba, po jakou je zde odkaz ponechaný. Roli hraje také návštěvnost dané stránky.

Stručně řešeno tak nejlepší volbou jsou odkazy ze souvisejících, důvěryhodných a hodně navštěvovaných stránek vedoucí ze souvisejícího slovního spojení.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *