website statistics _uacct = UA-649561-2urchinTracker()

Podle čeho se rozhodneme k nákupu? Dominuje reklama

Bez nákupu služeb nebo zboží se v současné době v podstatě neobejdeme. Není se čemu divit, jelikož především věci denní potřeby jsou tím, bez čeho se neobejdeme. Stejně tak ale platí, že často kupujeme i věci nebo služby, které nám mohou:

  • Zpříjemnit a usnadnit život
  • Přinést zábavu
  • Přinést zajímavé zážitky
Reklama nás k nákupu podněcuje různými způsoby

Reklama nás k nákupu podněcuje různými způsoby

Pokud se rozhodujeme o tom, co konkrétně si koupíme, rozhodně nehledíme jenom na naše potřeby. Mnohdy se rozhodujeme i podle řady jiných věcí. I když si to možná nepřipouštíme, velmi často nás ovlivňuje reklama. A právě díky ní kupujeme zboží a služby nejvíce. A co přesně nás může ovlivnit a jaké druhy reklamy známe? Podívejme se společně.

Contents

Klasická reklama v médiích je základ

Ano, právě tato forma reklamy je tou, která je všudypřítomná v našem životě. Stačí, když se připojíme na internet, zapneme si televizi, nebo si třeba otevřeme noviny, nebo oblíbený časopis. Všude tam je reklama všudypřítomná. Jejím cílem je hlavně lákat na zboží a služby. Pro provozovatele televizního kanálu, webové stránky, nebo pro vydavatele novin je naopak dobrým zdrojem příjmu. I když mnoho lidí už je proti této formě reklamy doslova imunních, stále se najdou tací, které reklama neustále ovlivňuje a může je tak v podstatě dotlačit k samotnému prodeji, což je tím hlavním důvodem, proč podnikatel zboží nebo službu propaguje.

I osobní předvedení je forma reklamy

Mnozí si jistě pamatují na dobu podomních prodejců, kteří v rámci okruhu známých pořádali v domovech různé předváděcí akce vysavačů, čističů, nebo třeba různého nádobí. Tato doma už je minulostí. Místo toho se však různé předváděcí akce přesunuly na veletrhy, nebo do míst, kde se shromažďují lidé. Příkladem může být obchodní dům, ve kterém si stačí pronajmout stánek, kde bude daný produkt předváděn. Ani to není nic jiného, než přímá reklama. Oproti té výše uvedené má tato forma výhodu v tom, že kupující může být mnohem rychleji přesvědčen o koupi. A to z toho důvodu, že:

  • Vidí, jak zboží funguje
  • Si může vyzkoušet zboží na vlastní kůži
  • Získá zajímavou slevu

Pokud se jedná o běžnou, nenásilnou formu propagace, je všechno v pořádku. Bohužel řada podnikatelů není příliš čestných a tak své předváděcí akce doslova změnili na akce nátlakové, kde je lidem vnucován nepotřebný a předražený produkt. I obecné označení takových jedinců již vzniklo. Neříká se jim jinak, než šmejdi.

„Nezávislé“ doporučení je hitem

Blogeři a blogerky jsou aktuálně v módě hlavně u mladší generace. Často vystupují jako nezávislí a objektivní hodnotitelé různých věcí, stejně jako různých služeb. Ona nezávislost však vždy nemusí být taková, jak se na první pohled zdá. Jelikož firmy hledají stále efektivnější kanály pro svou propagaci, je více než jasné, že se také stále častěji vydávají tímto konkrétním směrem. Bloger tak vyzkouší a samozřejmě popíše a na závěr pozitivně ohodnotí daný produkt. Na první pohled nezávislá zkouška není ničím jiným, než forma reklamy. A jelikož osobní doporučování má ve světě nákupů velkou váhu, je více než jasné, že tato reklama a její forma patří mezi nejvyhledávanější možnosti nejenom u nás, ale také ve světě! Pokud tedy na podobná doporučení dáte, obvykle se stáváte ideálním terčem reklamy.

V poslední době zaznamenáváme u svých e-shopařů nárůst zájmu o tento druh reklamy. Blogeři a Youtubeři jsou stále žádanější, mají velkou moc ovlivnit chování svých fanoušků, protože ti je vnímají spíš jako své přátele, neboť je díky blogu dokonale znají“, říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Letáky ve schránkách nejsou jenom lákadlem na nízké ceny

Ano, i leták ve schránce je určitým typem reklamy. Mnozí v něm vidí hlavně informační list k tomu, aby mohli co možná nejlevněji nakoupit. Na jedné straně jen to pravda, ale na té druhé je třeba počítat také s tím, že i onen leták je v podestě jenom reklamou na konkrétní obchodní řetězec. Dané slevové akce jsou hlavně propagací prodejny jako takové. Mají ve vás vyvolat dojem, že právě tento obchodní dům je levný a tak kdykoliv do něho půjdete, také levně nakoupíte. Nehledě na to, že daný nákup obvykle nebývá spojený jenom s nákupem zboží v akci, ale i se zbožím, které potřebujete, můžete potřebovat, nebo se takzvaně „může někdy hodit“.

Vzorky zdarma jsou také reklamou

Proč firmy rozdávají vzorky svých produktů zdarma? Jelikož i to je forma reklamy. Děje se tak hlavně i firem, které si za svými výrobky stojí a jsou si jisté, že nabízejí skutečnou kvalitu. Pokud vyzkoušíte, může být následná volba jasné. Obvykle se tak děje hlavně u nových produktů, které je potřeba nejprve uvést na trh, aby byla následná a již běžnější reklama účinnější.

I zde ale musíme připomenout několik možných nepoctivců, které vzorky zdarma zasílají s nutností zaregistrovat se k pravidelnému placenému odběru. Od takových firem ruce pryč, jelikož vás může zklamat nejenom jejich jednání, ale i samotná kvalita daného výrobku.

Jak je to u vás?

Výše jsme zmapovali několik nejznámějších možností reklamy, které lidé nejčastěji ovlivní a doslova je donutí k nákupu. Jistě jste v daném přehledu i vy sami našli několik příkladů, proč jste si v poslední době určité zboží nebo službu koupili. O co přesně se jednalo? Podělte se s námi?

Rate this post

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *