Jak poznat nevýhodné slevy, které jsou jenom lákadlem na spotřebitele?

Jak poznat nevýhodné slevy, které jsou jenom lákadlem na spotřebitele?
5 (100%) 1 vote
Nevýhodné slevy mají řadu podob. Poznejte je všechny

Nevýhodné slevy mají řadu podob. Poznejte je všechny

Slevové akce jsou pro mnoho lidí velkým lákadlem. Je jasné, že je lidé vyhledávají především z toho důvodu, že chtějí ušetřit nemalé peníze. Pokud je to i váš případ, nezapomeňte hlídat také nevýhodné slevy. Ty sice mohou na první pohled vypadat jako zajímavá možnost koupě, ale ve skutečnosti jsou spíše lákadlem na kupující. Pokud se nechcete nechat nachytat, podívejme se společně na to, jak mohou nevýhodné slevy konkrétně vypadat a jakým způsobem je vlastně můžeme poznat a identifikovat.

Pozor na historické ceny. Podle nich poznáte nevýhodné slevy nejčastěji

Když se podíváme na konkrétní cenu, která je již po slevě, velmi často nás může zaujmout nejenom její konkrétní výše, ale může nás mimo jiné zaujmout také to, jak velká daná sleva je. Mnohdy to může být třeba i více než několik desítek procent. A to už pro nás může být značně lákavá možnost. Pozor však na informace spojené s tím, kolik zboží stálo v minulosti. Velmi často se můžeme setkat s tím, že nevýhodné slevy vypadají výhodně jenom na oko. Zboží totiž stálo určitou sumu, která je podobná té současné. Následně bylo zboží výrazně zdraženo a teprve poté byla aplikována sleva. Výsledkem toho je, že platíme velmi podobnou cenu, ale samotná upoutávka se tváří tak, že reálně šetříme i desítky procent. V tomto směru jde o nejčastější nešvar, který velmi často pokutuje třeba také ČOI, která se na tyto konkrétní typy kontrol často zaměřuje.

Ne vždy je zlevněno veškeré zboží

Jedná se především o lákadla v obchodech, kde můžeme vidět, že daný prodejce zlevňuje určité kusy oblečení. A to o desítky procent. I zde se však může jednat o nevýhodné slevy. Tedy spíše o takové, které nemůžeme využít. Velmi brzy totiž zjistíme, že daná sleva není pro každého, ale jenom pro někoho. Tedy spíše jenom na určité kusy oblečení. Může jít například o:

  • Konkrétní velikosti
  • Určité série a kolekce
  • Určitá barevná provedení

I když sleva jako taková skutečně existuje, rozhodně není spojena s tím, co vidíme například v letáku ve výloze. Spíše se tedy jedná o nevýhodné slevy, u kterých zkrátka a jednoduše koupíme za sníženou cenu jenom to zboží, které v podstatě nejde na odbyt a obchod se ho potřebuje zbavit. I když na první pohled to vypadá, že zlevněna mohou být třeba všechna trička nebo kalhoty.

Pozor na různé podmínky

Ano, i s těmi dnes mohou být nevýhodné slevy často spojovány. Daných podmínek může být velké množství a obvykle si je stanovuje sám obchod. Může se jednat třeba o podmínku toho, že se sleva poskytuje jenom od určité hranice nákupu. Stejně tak se může jednat o podmínku, že musíme nakoupit hned několik kusů konkrétního zboží. Poté dochází k tomu, že kvůli slevě nakupujeme i to, co v podstatě nechceme a nepotřebujeme. V obchodě tedy necháme mnohem více peněz, než jsme původně zamýšleli. A to je na celém postupu právě ono nevýhodné řešení, jelikož obchod používá slevu primárně jenom jako marketingové lákadlo a nikoliv na to, aby nám umožnil levně nakoupit.

Hitem jsou i různé přidružené služby

Nyní se odkloňme od běžných kamenných nebo internetových obchodů a podívejme se na dnes poměrně oblíbené a také zajímavé slevové portály. S čím jsou spojeny? Je to primárně fakt, že nám mnohou nabízet výrazné slevy. Pozor však na nevýhodné slevy, které u nich obvykle nejsou skutečně nic výjimečného. Máme na mysli hlavně přidružené služby, které jsou ke konkrétní základní službě nabízené. Pokud se jedná o nejčastější příklady, jsou to tyto:

  • Ubytování a s ním spojené víno na pokoji
  • Manikúra a s ním spojená masáž rukou
  • Kosmetické ošetření spojené s balíčkem krémů

Je tedy jasné, že primárně je naším cílem vyrazit na víkendový wellness pobyt, na manikúru, nebo se nechat ošetřit. Pokud by byla cena zlevněna, jedná se o férovou nabídku. Takto to pro nás jsou spíše nevýhodné slevy, jelikož musíme koupit i onu konkrétní zbytečnost. A to samozřejmě z toho důvodu, že si samotný poskytovatel slevy přeje co možná nejvíce vydělat. Jak se ale v posledních letech ukazuje, mnoho zákazníků už daný finty dokáže prohlédnout.

Zboží, které není

Z internetového segmentu pojďme opět do kamenných prodejen, konkrétně potom do supermarketů. Ty jsou svými slevami doslova vyhlášené. Bohužel platí, že to nejsou nutně jenom slevy výhodné, ale jde také o ony nevýhodné slevy. Ty obvykle poznáme podle toho, že jenom málokdy dostaneme zboží, které je inzerováno. Je pravdou, že mnoho kusů skladem opravdu je. Jsou ale i situace, kdy zboží zkrátka není. Buď bylo na prodejní ploše ve skutečně velmi omezeném množství, nebo zkrátka nebylo dodáno vůbec. V takových případech je cílem takových řetězců jenom to, aby na svou prodejní plochu nalákaly zákazníka a ten si následně koupil něco jiného. Tedy dražší výrobek, který možná ani nepotřebuje.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *