Zvyšte svou efektivitu při práci a buďte celý den plní energie

Nízká hladina energie nás občas dokáže pořádně potrápit, obzvlášť v zimních měsících. Naštěstí existuje pár tipů, díky kterým můžeme únavu snížit nebo se jí úplně vyvarovat!

Každý z nás by si přál být stále plný energie. Čas od času se ale dostaví pocit vyčerpání, který nás dokáže pořádně potrápit, hlavně pokud máme plno úkolů a práce, která musí být hotová. Únavu může zapříčinit spousta faktorů, jako nedostatek spánku či vysoká hladina stresu. Jak se tomuto nepříjemnému stavu můžeme vyvarovat, být plni energie a zajistit si tak vysokou efektivitu při plnění své práce?  

Kvalitní spánek

Dospělý člověk by měl denně v průměru naspat 7-9 hodin, ale bohužel ne pokaždé tomu tak je. Pokud si však nedopřejeme kvalitní spánek, ale místo toho jen pouhých pár hodin, negativní výsledky se dostaví okamžitě. Nejenže se zhoršuje paměť, nedokážeme se tolik soustředit, ale také se mění nálada, což se značně podepisuje na našem přístupu k práci a povinnostem, které nás čekají. Nejčastější příčinou nedostatečného spánku je nespavost, která je v Česku druhým největším zdravotním problémem. Nejvíce ji způsobuje stres a úzkosti. S těmito trablemi nám mohou pomoci doplňky stravy, jako například CBD produkty, které dokáží potlačit psychické problémy a mají tak příznivý vliv na kvalitu spánku.

Dalším nepřítelem dobrého spánku je modré světlo. Přes den je pro nás důležité, před spaním bychom se mu měli vyhýbat. Toto světlo totiž mozku evokuje myšlenku, že se ještě nesetmělo a není tak čas jít spát. Modré světlo vyzařuje například televizor, mobilní telefon či žárovka. Chránit se proti němu můžeme, pokud použijeme brýle proti modrému světlu. Tyto brýle blokují modré spektrum a pomáhají tak maximalizovat vyplavení melatoninu, známého také jako spánkového hormonu, který je nezbytný pro zdravý a spokojený spánek.

Pestrá strava

Kromě kvalitního spánku je důležité se o své tělo starat také zevnitř a doplňovat mu potřebné živiny. Mezi vitamíny snižující míru vyčerpání řadíme vitamín B, jehož hlavními zdroji v potravě jsou sýry, ořechy, maso, luštěniny a celozrnné obiloviny, a také vitamín C, který nejčastěji nalezneme v ovoci a zelenině. Minerály, které snižují únavu, jsou železo a hořčík. Železo obsahují například ryby, červené maso, špenát nebo luštěniny. Hořčík můžeme nalézt v cereáliích, zelené listové zelenině a semínkách.

Dostatečná hydratace

Nedostatečnou hydratací se zhoršuje paměť, koncentrace, objevuje se nevolnost, bolest hlavy, nadměrná únava a silný pokles energie. Množství tekutin, které bychom měli ideálně přes den vypít, se liší dle naší váhy, aktivit během dne a teplot, které jsou venku. Každý člověk by měl vypít zhruba 30-45 ml vody na 1 kg své hmotnosti. Tyto údaje se týkají běžné zátěže během dne, kdy se se sportovními aktivitami a letními tropickými teplotami příjem tekutin zvyšuje. Důležité je vyhýbat se sladkým nápojům a pít pouze čistou vodu. Při časté konzumaci kávy je dobré mít na mysli, že káva naše tělo odvodňuje a dehydratuje, a o to více je důležité zajistit mu dostatečný příjem tekutin během dne.

Produktivita při práci

Dlouhodobé sezení u počítače nám může přivodit bolest zad, krku a má vliv na naši psychiku. Při povoláních, u kterých je nutné být několik hodin u počítače, je obtížné zajistit si během pracovní doby nějaký pohyb. Avšak právě díky dlouhodobému sezení u počítače klesá pozornost, cítíme se unaveni a míra koncentrace na danou práci výrazně klesá. Naštěstí existuje možnost, díky které celou pracovní dobu nemusíme sedět. Můžeme stát! Možná si říkáte, že to přece nemůže být efektivní, ale opak je pravdou. Výškově nastavitelný stůl je schopen přizpůsobit pracovní plochu naší výšce. Díky zapojení svalů při stání v těle lépe cirkuluje krev a tím se i lépe okysličuje mozek, čímž se zvyšuje naše koncentrace a jsme tak schopni vyřešit práci mnohem rychleji a efektivněji.

Rate this post

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.