Toyota jedničkou

Toyota jedničkou
5 (100%) 1 vote

Toyotě pomohla rostoucí poptávka na domácím – japonském trhu a v Číně. Japonská automobilka Toyota Motor zůstává světovou jedničkou. Dokazují to údaje za uplynulé čtvrtletí, které ukázaly, že Toyota v počtu prodaných vozů opět předběhla americký koncern General Motors (GM) i německý Volkswagen (VW).

Světovou jedničkou v prodeji aut zůstává Toyota, podaří se na trhu konečně prosadit i hybridům?

Přesněji, globální odbyt Toyoty včetně jejích dceřiných firem Hino Motors a Daihatsu se za první tři měsíce 2014 zvýšil meziročně o 6% na 2,58 milionu aut. Největší konkurenti japonské firmy – GM a VW prodali ve sledovaném období každý zhruba 2,4 milionu vozů. Předseda představenstva Akio Toyoda se i na základě těchto výsledků domnívá, že automobilka má za sebou jeden z nejlepších fiskálních let. Podle předběžných údajů zisk koncernu za 12 měsíců do konce března 2014 dosáhl rekordních 1,9 bilionu jenů (což v přepočtu odpovídá 13,41 miliardy eur). Toyotě přitom pomohlo i oslabení japonské měny, které zvýšilo její příjmy ze zahraničí. Konkurence však nezahálí. Volkswagen plánuje již v tomto roce zvýšit svůj odbyt na úroveň Toyoty díky další expanzi v Číně a zotavování evropského trhu. Odhaduje se, že Toyota si udrží pozici světové jedničky v prodeji aut do roku 2016 nebo 2017, prohlásil Masatoši Nishimoto, analytik společnosti IHS Automotive v Tokiu. Dodal však, že japonská firma by potřebovala ještě více zvýšit svůj odbyt v Číně, aby se udržela na prvním místě v žebříčku prodeje vozidel.

Toyota jedničkou také v hybridech?

Toyota Motor také plánuje vývoj hybridních vozů v Číně. Posílí tak spolupráci se svými čínskými partnery First Automobile Works a Guangzhou Autombile Group. Toyota si tak chce vylepšit svou pozici na největším automobilovém trhu světa. Levné hybridní vozidlo prozatím pro čínský trh plánuje také japonská automobilka Honda, a to ve spolupráci se dvěma místními automobilkami. Informovala o tom agentura DPA, která se odvolává na článek v japonských hospodářských novinách Nikkei. Na vývoji a výrobě hybridního modelu se budou podílet čínské firmy Dongfeng Motor Group a Guangzhou Automobile Group a Honda ho chce uvést na trh v roce 2016, tvrdí Nikkei. Hybridní vozidlo pro čínský trh bude vycházet z modelu Honda Fit a bude stát přibližně 1,5 milionu jenů (10 621 EUR). Pro srovnání, v Japonsku automobilka prodává Fit za 1,63 milionu JPY a je to nejnižší cena za hybridní vůz na světě. Spolupráce s čínskými firmami umožní Hondě vyhnout se přehnanému clu, pro které je Fit na tamním trhu dvakrát dražší než v Japonsku a stojí přibližně 3 miliony JPY. I to je důvod, proč se v Číně za prvních 11 měsíců letošního roku prodalo jen 133 kusů hybridní Hondy Fit.

Chtěli byste hybridní automobil?

A kdo ne. Šetří peníze, jsou čistším způsobem dopravy a jsou v módě. Pojem hybridní auto se vztahuje na všechna vozidla, která používají dva nebo více odlišných zdrojů energie k pohybu auta. Nejčastěji hybridní auta jsou kombinací spalovacího motoru na benzín a elektromotoru. Zdrojem pro hybrid může být však i vodík, elektromagnetické pole, plyn, solární energie, uhlí, dřevo a jiné zajímavé zdroje jako lidská síla, která se využívá například v autě Twike. Je to hezké, že šetří emise, ale kdo si je koupí, když jsou příliš drahé? Jsou jen marketingovým lákadlem nebo světlem v automobilovém průmyslu pro následující léta? I hybrid má svou odvrácenou stranu mince a tou je jeho výroba a recyklace. Není to novinka, ale aby se hybrid dostal do dopravy, tak běžně jako klasické automobily musí protéct ještě hodně času. Hybrid představuje významný mezistupeň mezi auty na spalovací motor a finančně či technologicky náročnými elektromobily. Hybridy jsou užitečné hlavně pro městský provoz a pro dopravu, která zahrnuje mnoho zastávek, stání v kolonách, na semaforech, rozjíždění se a při ježdění na volnoběh a častém přeřazování, protože právě tehdy se využívá elektromotor. Klasický spalovací motor je zase využíván při jízdách s ustálenou rychlostí po okresních silnicích, rychlých plynulých jízdách na dálnici. Pokud jezdíte často a nejen po městě, je na zvážení, zda se to skutečně až tak vyplatí pořídit si hybridní vůz například značky Toyota.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *