Pojištění zboží při nákupu může přinést pozitiva i negativa

Pojištění zboží při nákupu může přinést pozitiva i negativa
4.4 (88%) 5 votes

Pokud si kupujeme jakékoliv zboží, měli bychom mít ze zákona nárok především na dvouletou záruku. To platí, pokud kupujeme zboží nové a kupujeme ho jako fyzická osoba. A je jedno, zda se tak děje v případě nákupu v kamenné prodejně, nebo v eshopu. Zapomínat ale nesmíme ani na fakt, že velmi často můžeme získat také něco navíc. Je to takzvané pojištění zboží, které lze sjednat dobrovolně, a to při samotném nákupu. Zajímá vás, jaká pozitiva a jaká negativa může mít tato konkrétní možnost? Pokud ano, pojďme se na to společně podívat.

Pojištění zboží nabídne lepší ochranu

Nejprve začněme tím nejdůležitějším, což jsou samozřejmě konkrétní pozitiva. Pokud bychom se měli podívat o něco konkrétněji, je třeba říci, že hlavním pozitivem je to, že pojištění zboží nám může nabídnout mnohem lepší ochranu, než je jenom zákonná záruka. Pokud se podíváme konkrétněji, je třeba se dotknout faktu, že kromě prodloužení záruky samozřejmě můžeme očekávat i další nadstandard. K tomu může patřit:

  • Ochrana proti krádeži
  • Jistá výměna v případě reklamace
  • Možnost náhradního zboží v případě opravy

Garantovaná jistota odkupu

To vše je výčet hlavních služeb, které dnes pojištění zboží při nákupu může nabídnout. Pokud chcete mít v souvislosti s kupovaným zbožím hned několik jistot, určitě vám doporučujeme o této cestě alespoň přemýšlet. Rozhodně můžeme říci, že s ní nešlápnete vedle.

Na mnoho typů zboží

Pojištění zboží se může vztahovat i na mobilní telefony

Pojistěte si i mobilní telefon

Druhým pozitivem je to, že si můžete dané pojištění zboží sjednat na celou řadu typů konkrétních produktů. I zde samozřejmě musíme být konkrétní a tak zmíníme, že nejvíce je pojišťována výpočetní technika, mobilní telefony, stejně jako například fotoaparáty. Zde je logicky nejvyužívanější ochrana spojená s případným poškozením, nebo s případným odcizením na našich cestách. V tomto směru tedy zklamáni rozhodně nebudete.

Můžete však pojistit i věci do domácnosti. Pokud se zde něco může hodit, je to jak varianta prodloužené záruky, tak náhradní zboží v případě opravy. Zvláště u takových spotřebičů, které potřebujete každý den, vás tato možnost více než nadchne. Neváhejte a přesvědčte se o tom i vy sami. I když malí prodejci možnosti pojištění nenabídnou, u těch velkých se to v podstatě stává naprostým standardem, který je běžný jak u nás, tak i všude ve světě.

Pozor na ceny dané pojistky

Pokud dostanete dané pojištění zboží jako bezplatný bonus k vašemu nákupu, byla by samozřejmě poměrně velká škoda ho nevyužít. Pozor také na fakt, že pokud ho bezplatně nedostanete, je nutné za něho zaplatit. Zde upozorněme na to, že se samozřejmě jedná o službu dobrovolnou a tak je jenom na vás samotných, zda ji využijete. Pamatujte totiž na to, že ceny nemusí být vždy nízké. Pokud si počítáte, kolik jednorázově zaplatíte navíc, mnohdy můžete dospět i do situace, kdy zjistíte, že se vám daná pojistka nemusí vyplatit.

Příkladem může být třeba i situace spojená s tím, kdy si zboží pojistíte proti krádeži. Pokud vám je odcizeno v zahraničí, kde už máte sjednáno dodatečné cestovní pojištění, je tato pojistka v podstatě zbytečnou. Peníze, které jste na ni vynaložili, jste mohli využít třeba i jinak, nebo také lépe. I to je důležité zvážit, pokud chcete mít jistotu, že když už za něco platíte, chcete z toho mít co největší možný užitek.

Pozor na výjimky z pojištění

S každou pojistnou smlouvou jsou spojeny také konkrétní výjimky. V tomto ohledu musíme podotknout, že je dobré si danou dokumentaci velmi dobře přečíst a teprve poté se rozhodnout, zda smlouvu podepíšete. Může se totiž stát, že daná smlouva bude mít tolik výjimek, že samotné pojištění bude v podstatě k ničemu. I na to je dobré brát ohled, pokud se nechcete nechat doslova nachytat. Myslete na to ve chvíli, kdy budete pojištění zboží sjednávat. Velmi často patří mezi výjimky:

  • Nedostatečné zabezpečení proti krádeži
  • Výrazné poškození, které sníží cenu odkupu
  • Závady, které vznikly neopatrnou manipulací

Konkrétních výjimek můžete najít ale ještě mnohem více. Mnohdy mohou čítat i několik stránek, jelikož současné pojišťovny se zkrátka obávají případných komplikací, které by byly spojeny s možným plněním, pokud by na něho klient neměl stoprocentní nárok. To ale platí u většiny pojistek na našem trhu, kdy pojišťovny spíše klientům škodí, než aby jim pomáhaly v řešení jejich konkrétních problémů se zbožím, které mají.

Pojistku můžete sjednat nejenom při nákupu

Naše informace o pojištění zboží zakončeme pozitivně. A to tím, že není vždy nutné danou ochranu sjednávat přímo při nákupu, o konkrétního obchodníka. Tuto službu dnes nabídce celá řada pojišťoven jako samostatný produkt. Díky tomu můžeme danou službu vybrat podle parametrů, které potřebujeme, stejně jako ji můžeme vybrat také podle toho, kolik bude stát. Pokud bude cena skutečně minimální, můžete si být jisti tím, že zklamáni z dané služby rozhodně nebudete. Tím si můžete být jisti. V podstatě lze říci, že tomu bude přesně naopak.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *