Jaká rizika hrozí při nákupu přes slevové portály?

Jaká rizika hrozí při nákupu přes slevové portály?
Ohodnotit

Slevové portály sice zažívaly největší boom před několika lety, což ale neznamená, že by nebyly oblíbenou možností pro nákup i nyní. Primárně nám mohou nabídnout koupi služby, ale i různého zboží za ceny, které jsou sníženy až o několik desítek procent. Kromě dané výhody nesmíme zapomínat ani na případná rizika, která u nákupu hrozí. Jaká to jsou?

Pozor na podmínky využití konkrétního voucheru?

Slevové portály by měly být jednou z možností, která je spojena s marketingovými aktivitami. Místo peněz, které vynaložíme na reklamní kampaň, snížíme cenu služby nebo produktu, díky čemuž získáme nové zákazníky. A na ty by mělo být pohlíženo jako na ty klasické. Bohužel se tak neděje, jelikož řada podniků na zákazníky s voucherem hledí jako na úplně jinou skupinu lidí. Pokud budeme konkrétní, je to jasně patrné třeba i z podmínek, které slevové portály uvádějí v souvislosti se slevou. Mezi nejznámější patří:

  • Nutnost rezervace i několik dní předem
  • Nutnost přijít jenom v určitý den
  • Nutnost přijít jenom v určitém časové rozmezí
Před nákupem si slevové portály prověřujte

Před nákupem si slevové portály prověřujte

Kdo si dané podmínky nepřečte, může být poměrně negativně překvapený. Zvláště, pokud jde o restauraci, kam si často rezervaci neděláme. Pokud bychom přišli bez voucheru, najíme se. Pokud s ním, nemusí nás nikdo obsloužit.

Prověřte si poskytovatele slevy

Mějte na paměti, že slevové portály jsou v podstatě jenom zprostředkovatelé konkrétních slevových nabídek. Jsou tedy místem, kde si můžete daný voucher zakoupit. Tím, že od vás přijmou peníze a zašlou vám slevový kupon jejich úloha končí. Samotným poskytovatelem slevy je totiž někdo jiný. Může to být již zmíněná restaurace, salon krásy, nebo jakákoliv jiná firma. Naší úlohou by v tomto směru mělo být primárně to, abychom si prověřili konkrétního poskytovatele slevy. Tedy zda on samotný vůbec existuje, zda má pobočky a zde není spojený s negativními referencemi. Toto doporučujeme hlavně v případě nákupů přes menší slevové portály. U těch velkých se o základní ověření postarají samotní obchodní zástupci daného slevového portálu.

Jak je to s uplatňováním záruky?

I ta samozřejmě může být vcelku velkým rizikem. A to z toho důvodu, jaký jsme zmínili výše. Konkrétní slevový portál je jenom zprostředkovatelem prodeje. Jakékoliv uplatňování záruky musí být zcela logicky řešeno právě přes firmu, která slevu nabízí a u které je možné slevové vouchery následně využít. Totéž platí třeba i v případě, kdy potřebujeme zboží vrátit, nebo když potřebujeme doklad k zakoupené službě. Logicky zde vznikají výrazné komplikace, jelikož voucher kupujeme u konkrétní firmy, přičemž následně ho využíváme u firmy druhé, která ale již nedostává peníze od nás, ale dostává je od slevového portálu. Tedy od firmy číslo jedna. Při dokonalé spolupráci, zvláště u velkých slevových serverů to funguje. Jsou ale i menší slevové portály, kde to může být problém.

Ne vždy je sleva poskytnuta

Vzhledem k tomu, že kupujeme voucher u poskytovatele, nemáme vždy stoprocentní jistotu toho, že nám bude sleva opravdu poskytnuta. Pokud se podíváme konkrétněji, mohou nastat hned dvě situace. Ta první je spojena s tím, že si slevové portály neprověřili dodavatele slevy, a ten je buď podvodníkem, nebo zkrachuje, či jinak brání využití služby, nebo nákupu zboží. A jelikož peníze je následně třeba vymáhat právě od něho, můžeme se dostat do situace, kdy nezískáme ani zboží, ani službu, ani nemáme peníze.

Problémy však mohou způsobit i slevové portály. A to takové, kdy od nás vyberou finanční prostředky, ale dále už nedojde k tomu, že budou zaslány konkrétnímu poskytovateli slevy. Stává se to hlavně ve chvíli, kdy slevový server zkrachuje. Logicky nám poskytovatel odmítá službu nabídnout, jelikož by byl v mínusu. Opět na tom nejvíce ztratíme my, jelikož jsme bez peněz. Na druhou stranu dodejme, že nevyplacení peněz dodavateli není náš problém a nás jako zákazníky by daná stav rozhodně neměl zajímat. Zvláště i proto, že dodavatel slevy se zavázal k tomu, že svou službu poskytne a že zboží dodá.

Pozor na nepoctivé slevové portály

Posledním možným rizikem samozřejmě může být slevový portál jako takový. Ani to dnes nemusí být skutečně nic neobvyklého. Pokud se podíváme konkrétněji, je třeba říci, že se může jednat o nováčka na trhu, který jenom špatně kalkuluje s cizími penězi, stejně jako se může jednat o podvodníka, který záměrně vybral peníze od důvěřivých lidí. Pokud se nechcete nachytat, je dobré vždy postupovat v rámci daných kroků:

  • Prověření podnikatele v obchodním či živnostenském rejstříku
  • Vyhledání referencí na internetu
  • Ověření kontaktních informací na webu

Pokud už se nachytat necháme, není v podstatě jiná cesta, než vše nahlásit na policii. Pamatujte, že v případě více podvedených se škody sčítají, a tak spolu s dalšími poškozenými může být částka třeba i v desetitisících, nebo statisících.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *