Jak vytvořit fakturu která stojí za to

Jistě, můžete mít klasickou fádní fakturu anebo můžete mít fakturu, která zanechá dojem u vašeho zákazníka.

Co je vlastně faktura?

Slovo faktura z latinského facere – dělat, udělat je obchodní doklad, který vydává prodávající kupujícímu a je to dokument, který vyžaduje platbu. Faktura je dnes nedílnou a důležitou součástí každého podnikání. Pomáhají nám včasně platit, sledovat naše účty a toky našich peněz. Pokud navíc používáte nějaké programy na      faktury online, tak můžete být ještě o krok napřed a rychlejší.

Tady je pár tipů:

– Název vaší firmy

Název vaší firmy, může být jedním z nejdůležitějších prvků šablony faktury. Ukazuje, jakou máte firmu, a nepřímo tvoří vaši značku. Většina lidí se spokojí pouze s názvem firmy, ale co takhle přiložit vaše firemní logo pro mimořádný profesionální dojem?  Tyto věci nemusí fungovat na vědomé úrovni, ale dějí se.

– Kontaktní informace prodejce

Jistě, můžete tam dát pouze adresu, ale pokud na fakturu přiložíte telefonní kontakt a navíc emailovou adresu, můžete zákazníkovi ušetřit práci.

-Speciální číslo faktury

Čím více zákazníků máte, tím příjemnější je, pokud nemáte pouze číselnou řadu 0-10000…Ale každému zákazníkovi přiřadíte unikátní číslo.

-Datum splatnosti

Datum splatnosti je něco co by samozřejmě na vaší faktuře nemělo chybět. Je to mimo jiné taktní a profesionální způsob jak svému klientovi naznačit, kdy má platit. Standardem bývá 14 dní, ale velké firmy rády často posouvají datum splatnosti na měsíc či dokonce dva.

-Podrobnosti o produktu a službě

Konečnou částku můžete například vyznačit tučně a na fakturu přidat další podrobnosti. Čím více podrobností na faktuře uvedete (s tím, že to důležité vyznačíte tučně, aby se v tom zákazník vyznal) tím lépe. Zákazník pak může naprosto přesně, vědět za co platí, a kolik ho co stálo. Může pak lépe srovnávat s konkurencí, a pokud to děláte dobře, budeme mít plusové body.

-Sleva

Pokud dáváte svému klientovi slevu, nebojte se to na faktuře vyznačit a přesně zapsat. Sleva, o které zákazník neví, že ji obdržel, jakoby neexistovala. Částku můžete vyznačit procenty, anebo ještě lépe, skutečnou částkou a procenty.

Tak co, vyzkoušíte nějaký z výše uvedených tipů?

 
 

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *