Česko patří mezi evropské e-shopové velmoci

Nakupování online přitahuje stále čím dál tím více českých zákazníků. Aby tato poptávka mohla být uspokojena, tak každým dnem vznikají nové a nové e-shopy. Aktuálně je v České republice provozováno více než 41 tisíc internetových obchodů.

Byť nutno poznamenat, že do této statistiky jsou zahrnuty i ty, jež aktuálně nejsou plně v provozu, například kvůli údržbě či rekonstrukci. Tudíž množství těch reálně fungujících bude nepatrně nižší. Nicméně i tak se jedná o relativně vysoké číslo, které v Evropě nemá příliš obdoby.

Na první trojici evropských zemí s největším počtem e-shopů to sice nestačí, ovšem do desítky již ano. V některých průzkumech se dokonce Češi pohybují na hranici první pětky.

Obsah obrázku snímek obrazovky, text  Popis byl vytvořen automaticky

Obrázek: Asociaceeshopu.cz

Zmiňovaná tři první místa pak téměř ve všech průzkumech zaujímají Francie, Velká Británie a Německo, které je, co se do počtu internetových obchodů v Evropě jasnou jedničkou. V provozu je jich u našich západních sousedů téměř 180 tisíc.

E-shopy rostou v ČR jako houby po dešti

Ještě lépe jsou na tom české internetové obchody v porovnání počtu e-shopů na obyvatele. V této statistice patří mezi naprostou evropskou špičku, konkurencí jsou jim jenom Dánsko a Nizozemsko.

Konkrétní číslo zní 1 e-shop na přibližně 250 obyvatel. O tom, že je ČR zemí internetovým obchodům zaslíbenou, svědčí i skutečnost, že e-shopová řešení jsou stále čím dál tím hojněji využívaná. V celé Evropě přibylo loni 11 % nových e-shopů, v České republice to pak bylo více než 17 %.

Zajímavá je i struktura českého trhu internetových obchodů. Oproti většině evropských zemí, kde e-shopům vládnou nadnárodní giganti, tak u nás dominují místní prodejci. Jmenovitě mezi největší české internetové obchody můžeme zařadit Alzu, Mall.cz, CZC, Rohlik.cz a Datart.

Obsah obrázku patro, budova  Popis byl vytvořen automaticky

Nejčastějšími prodávanými produkty skrze e-shopy jsou pak oblečení, elektronika, vybavení domácnosti, jídlo, jízdenky a letenky. 

Proč se e-shopům v Česku tak moc daří?

Důvodů, proč se stalo Česko e-shopovou velmocí je hned několik. Tím nejzásadnějším je ale neoddiskutovatelně jednoduchost založení takovéhoto obchodu. Během pár hodin si jej může zřídit prakticky kdokoliv.

Navíc pokud si jej nechce prodejce zakládat sám, tak může sáhnout po nákupu již zaběhlého internetového obchodu nebo zvolit pronájem e-shopu. Dalším důvodem jsou bezpochyby peníze a vidina snadného finančního zisku, pro mnohé slouží e-shop jenom jakožto přivýdělek k práci.

Cena za provoz a údržbu e-shopu přitom není nikterak vysoká, pohybuje se v rámci stokorun či nižších jednotek tisíc.

Obecně vzato čeští podnikatelé též rádi méně riskují. Proto je pro ně mnohem bezpečnější si založit internetový obchod, kde nemusí platit vysoký nájem a ani v případě neúspěchu jim nehrozí takové ztráty jako v případě zřízení kamenné provozovny.

Díky vysokým odvodům za zaměstnance v ČR je založení internetového obchodu atraktivní i z tohoto pohledu, neboť s provozováním menšího e-shopu si člověk vystačí klidně sám. Ale samozřejmě bez dostatečné poptávky by to nešlo – ta je tedy nutnou podmínkou k tomu, aby se e-shopům v Česku dařilo i nadále.

Vyplatí se zřídit si nový e-shop, nebo již nikoli?

Na závěr si ještě odpovězme na otázku, zdali již není trh s internetovými obchody přesycen a jestli má stále cenu na něj vstupovat? Konkurence je sice vysoká, ale vzhledem k faktu, že objem utracených peněz na internetu meziročně vzrostl o více než 15 procent, tak je nad slunce jasné, že prostor pro nové e-shopy tu pořád ještě je. Zřízení e-shopu tedy stále smysl má.

Nicméně počítejte s tím, že budete muset přijít s něčím zajímavým, co vám pomůže se prosadit.

Pokud nemáte dostatečné technické schopnosti k tomu abyste své vize o e-shopu zrealizovali sami, nezoufejte, neboť si můžete nechat udělat e-shop na míru, který bude plně uzpůsoben vaším představám. Díky němu je vstup do světa internetových obchodů možný i pro naprosté počítačové laiky.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *